Tobex AB från Borås utmanar branschen och visar en fåtölj klädd med ekologiskt möbeltyg på Stockholm Furniture Fair 2015!

Ja kanske är vi ensamma om detta men vi på Tobex är stolta över att visa ett tryckt möbeltyg med miljön i fokus och lanserar nu ett tyg av ekologisk bomull. Alla våra tyger trycks med OekoTex100+ certifierade färger med valfritt mönster vid vår anläggning i Borås.
Besök oss gärna på Stockholm Furniture Fair monter AG:29.

Genom den digitala trycktekniken erbjuder vi våra kunder en oöverträffad flexibilitet och de kan fritt välja mellan en mängd olika vävar. I år lanserar vi vår nya kollektion som kan tryckas på allt från möbel- och gardintyger till kuddar, dukar och påslakan.  Vi har material som passar för både offentlig och hemmamiljö. Tillsammans med samarbetspartners i Sverige och Europa erbjuder vi även totallösningar med sömnad.

Tobex

Fåtöljen Kim är klädd med ett ekologiskt möbeltyg i bomulls canvas. Ett urval av våra nya mönster och kuddar och tryckt digitalt med reaktiva färger.
Mönsterdesign: Monica Yngvesson

Faktaruta om Tobex AB

Tobex AB startades år 2000 i Borås och är ett företag med modern teknik och lång textil erfarenhet.

Företaget drivs av Torbjörn Johansson och Eva Théen-Johansson.

Från början hade företaget en InkJet maskin men i takt med att efterfrågan ökat har maskinparken successivt utökats. Idag har företaget en maxkapacitet på ca 1000 löpmeter per dag och 9 anställda.

Tobex har vunnit flera internationella utmärkelser i FESPA Digital Print Awards för sina tryck.

Företaget erbjuder personlig service och expertis med unik kompetens.

För mer information, kontakta Eva Théen-Johansson på 073-379 19 98 eller på eva@tobex.se