Hej!

Vår nya webbplats är lanserad och vi hoppas att du kommer uppskatta den.
Du som redan är medlem behöver registrera ditt konto i den nya plattformen för att kunna logga in och ta del av våra medlemsförmåner.

Har du redan fått den här informationen och skapat ditt nya konto loggar du förstås in som vanligt.

Med vänliga hälsningar, TEKO

Registrera ditt konto

Tiger of Sweden öppnar sin första butik i Berlin

Tiger of Sweden öppnar sin första butik i Berlin

Bilden: I den nya butiken på Neue Schönhauser Strasse i Berlin-Mitte finns Tiger of Swedens herrkollektion på en 120 kvm stor butiksyta.Foto: Tiger of Sweden

Modeföretaget Tiger of Sweden, som omsatte 1,1 miljard kronor förra verksamhetsåret, fortsätter sin internationella expansionsstrategi genom att öppna sin första flaggskeppsbutik enbart för herrmode i Berlin-Mitte. Tiger of Swedens marknadschef Per Håkans säger till teko.se:
– Den tyska marknaden är den snabbast växande för oss just nu. Sedan 2008 finns vi i Düsseldorf.

Tiger of Sweden har haft en exceptionell tillväxtresa sedan 1993. Modeföretaget har gått från en omsättning runt 15 miljoner kronor till över 1,165 miljarder kronor 2014/2015. Tiger of Sweden finns idag i 20 länder. Företaget ingår sedan 2003 i den danska koncernen IC Group A/S.

Under de senaste fyra åren har stockholmsbaserade Tiger of Sweden satsat stort på internationalisering. Något som gillats av såväl modeindustrin, återförsäljare som slutkunder. Företagets senaste herrkollektion gjorde succé under årets upplaga av modemässan London Collections Men , vilket ledde till rekordförsäljning.

I butiken, på Neue Schönhauser Strasse i Berlin-Mitte, finns plaggen på en 120 kvm stor butiksyta. Förutom den befintliga herrkollektionen för vår och sommar 2016, där fokus ligger på skräddade plagg, kommer även Tiger Jeans att marknadsföras. Butiken följer samma inredningskoncept som den svenska flaggskeppsbutiken och är designad enligt de fyra koncept som återspeglar Tiger of Swedens kärnvärden; individualitet, skandinaviskt skrädderi, kvalitetsmode och en urban livsstil. Marknadschef Per Håkans igen:

– Jag är väldigt glad över att öppna vår första butik i Berlin. Tyskland är vår snabbast växande marknad för tillfället och är väldigt viktig för oss. En egen flaggskeppsbutik är ett första steg mot att öka varumärkeskännedom, och ett stöd både för detaljhandeln och nätförsäljning, han. Detta är Tiger of Swedens andra butik i Tyskland efter flaggskeppsbutiken i Düsseldorf, där Tiger of Sweden marknadsför både herr- och damkollektionen.

Bakom det uppdaterade butikskoncptet står den svenska arkitektbyrån Boys Don’t Cry och konceptet utgörs till största delen av grå marmor, borstad aluminium och ullmattor av hög kvalité.

Tiger of Sweden omfattar kollektionerna Man, Woman, Jeans, Underwear, Shoes och Accessories.

 

Tiger of Sweden, som har 137 anställda, är medlem i TEKO.