Den 21 september arrangerar PostNord årets andra Retail Day, temat är Mot den perfekta checkout-upplevelsen och innehåller intressanta samtal med experter och talare från branschen som kommer att inspirera med analyser och insikter under en tre timmar lång sändning.
E-handeln växte under 2020 på ett historiskt sätt och har under första delen av 2021 fortsatt växa i samma takt. Detta beror till stor del på restriktionerna i samhället som har bidragit till att konsumenterna inte har kunnat röra sig i den fysiska handeln som tidigare, och tillbringar betydligt mer tid i hemmet. E-handelns snabbt växande roll i konsumenternas vardag har lett till nya beteenden och högre krav genom hela köpresan.
För de svenska e-handelsföretagen har det varit en tid präglad av både utmaningar och möjligheter. Många aktörer har i takt med att marknaden växt tvingats utvärdera och förbättra sin egen kundupplevelse. En viktig del är en checkout-upplevelse som både är enkel och erbjuder den flexibilitet och valfrihet som konsumenterna efterfrågar.
I samband med Retail Day släpper PostNord rapporten E-barometern Q2 2021. Carl-Fredrik Teder, detaljhandelsanalytiker, och Arne Andersson, e-handelsrådgivare, presenterar fakta från rapporten och ger sina analyser av halvåret som gått, samt vilka effekterna blir för framtiden.
- Datum:
- 21 september 2021
- Plats:
- Digitalt via livestreaming
- Läs mer:
- https://www.postnord.se/vara-losningar/e-handel/retail-day
sep
Tis 21 sep, kl. 09:00–12:00