Hej!

Vår nya webbplats är lanserad och vi hoppas att du kommer uppskatta den.
Du som redan är medlem behöver registrera ditt konto i den nya plattformen för att kunna logga in och ta del av våra medlemsförmåner.

Har du redan fått den här informationen och skapat ditt nya konto loggar du förstås in som vanligt.

Med vänliga hälsningar, TEKO

Registrera ditt konto

Eton installerar robotiserat lager för ökad tillväxt och kundnöjdhet

Eton installerar robotiserat lager för ökad tillväxt och kundnöjdhet

Under en period med snabb tillväxt har Eton nu implementerat ett robotiserat AutoStore-lagersystem för företagets anläggningar i Gånghester där Eton grundades för över 90 år sedan. Det skriver Eton i ett pressmeddelande. Det nya systemet, som nu är igång, gör det möjligt för företaget att öka sin lagerproduktivitet och leveranshastighet. Andra fördelar inkluderar förbättrad precision i lagret, bättre orderuppfyllelse och förmågan att öka volymerna utan att utöka lagerutrymmet.

Alla produkter, som tidigare lagrats i hyllor, lagras nu i AutoStore – en tredimensionell nätkonstruktion som består av flera produktfack. Varje gång en beställning ska plockas hämtar automatiserade robotar facken som innehåller de begärda produkterna och presenterar dem för lagerpersonalen på deras arbetsstationer.

Istället för att manuellt dra runt vagnar och välja produkter från olika platser i lagerbyggnaden, kan lagerpersonalen nu koncentrera sig på att förbättra kundupplevelsen. Med mindre gångavstånd och högre precision kan personalen också bearbeta en större mängd beställningar och därmed säkerställa korta leveranstider för både slutkunder och detaljhandelskunder över hela världen.