Under en period med snabb tillväxt har Eton nu implementerat ett robotiserat AutoStore-lagersystem för företagets anläggningar i Gånghester där Eton grundades för över 90 år sedan. Det skriver Eton i ett pressmeddelande. Det nya systemet, som nu är igång, gör det möjligt för företaget att öka sin lagerproduktivitet och leveranshastighet. Andra fördelar inkluderar förbättrad precision i lagret, bättre orderuppfyllelse och förmågan att öka volymerna utan att utöka lagerutrymmet.
Alla produkter, som tidigare lagrats i hyllor, lagras nu i AutoStore – en tredimensionell nätkonstruktion som består av flera produktfack. Varje gång en beställning ska plockas hämtar automatiserade robotar facken som innehåller de begärda produkterna och presenterar dem för lagerpersonalen på deras arbetsstationer.
Istället för att manuellt dra runt vagnar och välja produkter från olika platser i lagerbyggnaden, kan lagerpersonalen nu koncentrera sig på att förbättra kundupplevelsen. Med mindre gångavstånd och högre precision kan personalen också bearbeta en större mängd beställningar och därmed säkerställa korta leveranstider för både slutkunder och detaljhandelskunder över hela världen.