Digitaliseringen innebär stora möjligheter för textil- och modebranschen om företagen lyckas anpassa sig på rätt sätt. Den tekniska utvecklingen går snabbt och kommer rita om kartan för hur branschen fungerar och företagen gör affärer. Den 28 mars bjuder vi in experter och gästföreläsare som berättar om spännande utvecklingsprojekt, hur de arbetar och vilka utmaningar och möjligheter som finns med digitaliseringen för textil- och modeföretag. OBS! Begränsat antal platser.
Program
09:30-10.00: Välkomstfika
10:00-10:15: Cecilia Tall, Generalsekreterare TEKO. ”Digitalisering, innovationer och förutsättningarna för svenska tekoföretag”.
10:15-11:15: Jonas Larsson, lektor, Högskolan i Borås. ”Digimode – Virtuell design och försäljning – för att klara hållbarhetsmålen”
11:15-11:30: Bensträckare
11:30-12:15: Hans Davidsson, vd Eton. ”Eton och den digitala utvecklingen”.
12:15-13:15: Lunch
13:15-14:00: Tobii Pro. ”Vad fångar kundens uppmärksamhet – genom eye tracking kan du få insikter i konsumentens undermedvetna beteende”. Tobii Pro är ett världsledande företag inom eye-tracking som skapar förutsättningar för nya insikter i mänskligt beteende och användargränssnitt anpassade till människor.
14:00-14:45: Monica Bellgran, Professor och Expert vid Teknikföretagen. ”Smart produktion och nya affärer”.
14:45-15:15: Fikapaus
15:15-16:00 Rickard Lindqvist & Jimmy Herdberg, Atacac. ”Det digitala paradigmskiftet – Nya möjligheter för design, produktion och kommunikation”.
16:00-16:30: Avslutning Cecilia Tall, TEKO
Anmälan
Anmäl dig och eventuella kollegor senast den 17 mars genom att skicka ett mejl till [email protected]. Ange företagsnamn, fakturaadress, namn på deltagare, e-post samt ev. allergier.
Pris
Seminariet är kostnadsfritt för medlemmar i TEKO, dock utgår en no-showavgift om 500 kr. Kom ihåg att meddela oss vid förhinder. 1 000 kr. för icke-medlemmar i TEKO. 250 kr för personal och studenter från Högskolan i Borås. Avgiften faktureras efter konferensen.