
TEKO bjuder in till uppskattade och kostnadsfria frukostmöten för våra medlemmar samt övriga aktörer från branschen där vi presenterar olika aktuella och intressanta ämnen inom textil- och modebranschen. Anmäl dig redan idag för att säkra din plats!
Stockholm, Storgatan 5
Vån 5
19 Sep 08.00-09.30
E-Commerce & Lifestyle brands , Sophie Soop och Mose Haregot
Sophie Soop, Senior Strategist på design och e-handelsbyrån Grebban arbetar med affärsutveckling för byråns varumärkes- och retailkunder. Innan sin nuvarande position hos Grebban arbetade hon på modevarumärket House of Dagmar, där hon jobbat i 4,5 år som e-handels och digitalchef. På House of Dagmar har Sophie byggt upp affärsområdet e-handel från scratch till succé. Sophie hjälper i dagsläget företag att lyckas med sina onlinestrategier och sin e-handel genom rätt branding, design och webbutveckling.
Mose Haregot , VD & grundare av Society Icon har 12 års erfarenhet av att arbeta med sociala medier. Han har en bakgrund som chef på SBS och Kanal 5, försäljningschef på Gasell bolaget NJIE och startat influencer-bolag i New York. De senaste två åren har han drivit Society Icon vars hela affärsidé bygger på att demokratisera influerande för alla och hela iden är baserad på att personen kommer stå i centrum för framtidens kommunikation. Society icon representerar idag 3400 personer i spannet 1000 – 150 000 följare utsprida över hela landet. Med deras tekniska plattform, effektiviserar de och förenklar arbetet med influencer marketing.
Anmälan: till [email protected] med namn och företag/organisation, gärna ett par dagar innan datumet för frukostmötet. För medlemmar i TEKO är frukostmötena kostnadsfria.
18 Okt 08.00-09.30
FashionTech, Jennie Rosén
FashionTech är ordet som bubblar i modevärlden just nu. Jennie Rosén, VD för Swedish Fashion Council driver det viktiga arbetet med hållbarhet och FashionTech framåt. Det kan handla om allt ifrån nya typer av material och uppkopplade kläder till helt nya tjänster. Jennie kommer att ge exempel på hur gränsöverskridande samarbeten kan skapa nya affärsmodeller och att det är nödvändigt för att driva marknaden framåt. FashionTech har enorm potential och kläder kan i framtiden stå för många av de funktioner som idag hanteras av mobilen. Vilka affärsmöjligheter och nya affärsmodeller föds när mode kombineras med underhållning och nya servicetjänster? Vad blir designers roll när modebranschen innoveras och får nya användningsområden? Idag är kroppsburen teknik mest fokuserad på biometriska data som mäter fysiska prestationer, men det finns många fler idéer och lösningar än så. Just detta kommer ni får höra mer om.
Anmälan: till [email protected] med namn och företag/organisation, gärna ett par dagar innan datumet för frukostmötet. För medlemmar i TEKO är frukostmötena kostnadsfria.
21 Nov 08.00-09.30
Immaterialrätt i Sverige och Europa– Ulf Isaksson
Ulf Isaksson, Partner på Danowsky and Partners Advokatbyrå arbetar framförallt med medie- och immaterialrätt, konkurrens- och marknadsrättsliga frågor samt tvistlösning. Immaterialrätt är det samlingsnamn rättsväsendet använder på områdena patent, varumärkesskydd, upphovsrätt och designskydd. Immateriella tillgångar som varumärken och design utgör en allt större del av värdet i många företag, härigenom inser också fler värdet i att utveckla och skydda aktuella tillgångar. Ulf kommer att belysa frågor som uppstår med internationell handel samt med ökad e-handel.
TEKO, Sveriges Textil- & Modeföretag erbjuder sedan många år ett särskilt rättsskydd för medlemsföretagen avseende upphovsrätt och mönsterskydd. Läs mer på TEKO´s hemsida: https://www.teko.se/affarsjuridik/immaterialratten-och-teko/rattsskydd-for-immaterialratt/
Borås, Textile Fashion Center
i köket ,Plan 2
18 Sep 08.00-09.30
Digimode, Jonas Larsson.
Jonas Larsson, universitetslektor och forskningsledare vid Textilhögskolan i Borås presenterar projektet Digimode. Målet med projektet är att utveckla en demo för virtuell design och försäljning, samt möjliggöra digital lokal produktion av kläder för ökad flexibilitet i kundrelationen. Tanken är att nuvarande analoga system i design, marknadsföring, försäljning, kundanpassning och utprovning digitaliseras. Det gör att man tar bort överproduktion, möjliggör en högre grad av kundservice, reducera returer inom e-handel och skapa en unik köpupplevelse för kunden
Anmälan: till [email protected] med namn och företag/organisation, gärna ett par dagar innan datumet för frukostmötet. För medlemmar i TEKO är frukostmötena kostnadsfria.
16 Okt 08.00-09.30
FashionTech, Jennie Rosén
FashionTech är ordet som bubblar i modevärlden just nu. Jennie Rosén, VD för Swedish Fashion Council driver det viktiga arbetet med hållbarhet och FashionTech framåt. Det kan handla om allt ifrån nya typer av material och uppkopplade kläder till helt nya tjänster. Jennie kommer att ge exempel på hur gränsöverskridande samarbeten kan skapa nya affärsmodeller och att det är nödvändigt för att driva marknaden framåt. FashionTech har enorm potential och kläder kan i framtiden stå för många av de funktioner som idag hanteras av mobilen. Vilka affärsmöjligheter och nya affärsmodeller föds när mode kombineras med underhållning och nya servicetjänster? Vad blir designers roll när modebranschen innoveras och får nya användningsområden? Idag är kroppsburen teknik mest fokuserad på biometriska data som mäter fysiska prestationer, men det finns många fler idéer och lösningar än så. Just detta kommer ni får höra mer om.
Anmälan: till [email protected] med namn och företag/organisation, gärna ett par dagar innan datumet för frukostmötet. För medlemmar i TEKO är frukostmötena kostnadsfria.