Arbetsgivarfrågor

Här finner du som medlem det du behöver i din roll som arbetsgivare. För medarbetare på medlemsföretag i TEKO finns under dessa sidor tillgång till bland annat blanketter, avtal, samt vissa handböcker. Om ditt företag är medlem men du saknar inloggning, gå in under ”Medlem” därefter ”Registrering” och följ instruktionerna för att skapa ett konto.

När du behöver rådgivning avseende arbetsrätt, avtalsfrågor med mera kan du under kontorstid, vardagar kl 08.00 – 17.00 (08.00-16-30 1 juni – 31 augusti) ringa vår arbetsgivarjour.

Kontakta jouren

Jouren kan hjälpa er med frågor om exempelvis:

  • anställning och uppsägning
  • lön och ersättningar
  • arbetstider
  • tjänstledighet
  • sjukskrivning och rehabilitering

Vänligen uppge företagets organisationsnummer och att det gäller TEKO.

Avtalsförsäkringar

Anställda i TEKO:s medlemsföretag omfattas av de avtalsförsäkringar som Svenskt Näringsliv tecknat med LO respektive PTK avseende pension med mera. Kollektivavtalet innebär därmed att arbetsgivaren tecknar ett försäkringspaket som gäller alla anställda. Enligt kollektivavtalen ska försäkringar för företagets anställda tecknas hos Fora (för arbetare) och hos Alecta via Collectum (för tjänstemän). Detta hjälper vi självklart till med om ni beslutar att bli medlem i TEKO.

Svenskt Näringslivs Försäkringsinformation erbjuder information och utbildning i form av konferenser, kurser och företagsanpassad information. För mer information om avtalsförsäkringar besök Svenskt Näringslivs Försäkringsinformation.

Journummer för rådgivning: 08-782 08 80

Journummer för försäkringsfrågor: 010-455 38 00